27 februari 2011

Faller för starka kvinnliga kvinnor, men varför?

Vad faller jag för, har verkligen rannsakat mig själv, har tittat beyond navelludd och grumliga tankar och försökt se mer exakt på saken. Klart man kan göra det enkelt, att ta en kvinna som gör det enkelt, där allt är enkelt och smidigt. Men inte jag!

Har i större delen av mitt liv varit omgärdad av starka kvinnor. Tror att valet länkar tillbaka till betydelsefulla kvinnliga kvinnor i mitt liv när jag växte upp, mormor, mamma och storasyster, alla starka och medvetna. Det här är kvinnor som för mig varit attraktiva och vackra att växa upp med och runt. Dom präglade min val igår och idag. Du får gärna kalla mig ytlig, attributen har betydelse för mig, till och med är viktiga. Utseende, attraktion, klädval, sättet att föra sig, sättet att röra sig, att ta hand om sin kropp - att respektera sig själv, en kvinna som är vältränad och ser bra ut. Förutom det är hon stark och medveten. Om jag ska göra någon slags summering av vad det som gör mig attraherad av en kvinna förutom det "ytliga" ovan så hamnar jag här..."partners in crime and passion".


Intelligens - alla föds med någon form av intelligens, intelligens i olika dimensioner, social EQ, plugg intelligens, eller ren IQ - för mig handlar det om att se olika perspektiv/vinklar på en situation eller ett ämne. I den här dejtingdjungeln som jag rör mig tycker jag det är attraktivt om hon möter upp med tankar och frågor som utmanar mig, istället för att instämma rart. Ännu bättre om hon ser igenom spelet, eller inte spelar spelet, går mer rakt på sak. Street smart, got to love it!

Ärlighet - Ibland eller ofta är det lättare att ljuga och förställa sig. Men det vackraste som finns är ren och skär ärlighet. Det ger trygghet. Rakt upp och ner!


Ambitioner - och drivkraft. Det finns olika typer av kvinnor, precis som män, allt från hemmafrun till advokaten och i deras roller jobbar de lika hårt. Det vet ni alla att det inte är någon skillnad på att ta hand om barn eller försvara idioter - hög arbetsbelastning oavsett - men gör det med ambition och vilja, vilja att ta sig vidare, vilja att uppnå. Stoppar in jämställdhet här också, när vi ändå är igång... Hey, "jag tycker vardagar är toppen?" Not!

Passion - älska det du gör och det älskar dig tillbaka. En person utan passion och inre motivation för vad hon gör i livet, är fruktansvärt oattraktivt. Passion i allt, hjärta i allt, passion gör dig attraktiv. Om det nu är passion för choklad, rädda barnen, träning, Bris, bilar, Green Peace eller kläder. Om hon har passion för något, kan hon också ha passion för mig och oss!

Sex - har betydelse, utan omsvep. Hon vet vad hon vill, tillsammans undersöker och utforskar -  undersöka, tänja och det är viktigare i mig än vad jag trott och förstått tidigare. Inte konstigare än att hon är min. Det måste funka för oss och vara en del av vårt liv. Precis som fredagsmys, räkningar och skjutsa barn till träningen.


Nej! - "Men jag kunde inte säga nej" men vad är det för argument?! - Klart du kan säga nej det är ditt val. Vad händer den dagen hon möter en player eller ett ex och inte kan säga nej? Eller inte kan säga nej till något så enkelt som vad som är rätt eller fel? Ett nej är attraktivt, precis som en vilja.

Det här är nog huvuddelen av mina attraktionsargument för "kvinnan", naturligtvis inte allt, det finns säkert mer detaljer och nyanser. Men det här är tydligare än någonsin. Tänkte att om jag sätter ordet  "gemensam" framför var och en av de egenskaperna listade ovan så har vi enligt mig en intressant relation.

Vad tycker ni gör en attraktiv stark kvinna eller man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar